Likwidujemy chomiki

Czy wiecie, że powyżej obojczyków znajduje się ponad 80 mięśni, w tym 42 mięśnie mimiczne, które tak samo jak mięśnie reszty ciała należy ćwiczyć, aby utrzymać je w dobrej kondycji. Dlaczego więc z taką pasją uczęszczamy we wszelkiego typu zajęciach fitness, chodzimy na siłownie, a nawet praktykę jogi, skupiając całą uwagę na ujędrnianiu mięśni znajdujących się poniżej obojczyków, a zapominamy o mięśniach twarzy i szyi? Co więcej, mięśnie te stanowią fenomen w stosunku do mięśni reszty ciała, ponieważ mają swoje przyczepy również w skórze. Dlatego kiedy mięsień słabnie, wiotczeje, traci swoją objętość ciągnie za sobą skórę i w ten sposób powstają zmarszczki, bruzdy i linie. Śmiało można stwierdzić, że mięśnie twarzy i szyi stanowią rusztowanie dla naszej skóry, o które musimy dbać i ciągle wzmacniać.

Za pojawianie się tzw. „Chomików” odpowiedzialne są , między innymi, słabnące mięśnie znajdujące się na twarzy. Szczególnie mięśnie jarzmowe, które jak „wstęgi” trzymają naszą twarz, owal na swoim miejscu.

Stres i zaciskanie szczęk, żuchwy powoduje również kurczenie się mięśni obniżających kąciki ust, co także sprzyja pojawianiu się „chomików”. Mięśnie te należy rozluźniać, nigdy nie wzmacniać.

Kolejną kwestią, dość problematyczną, są migrujące poduszeczki tłuszczowe. Z wiekiem nie tylko się kurczą, przez co nasze buzie stają się szczuplejsze, ale również, pod wpływem grawitacji wędrują w dół wypełniając obszar twarzy przy żuchwie i zarysowując „chomiki”.

Dlatego tak ważne jest wzmacnianie mięśni, szczególnie jarzmowych, które jak wstęgi utrzymują policzki w górze i pięknie zarysowują owal. Z kolei dolną część twarzy, w tym mięśnie obniżające kąciki ust należy rozluźniać poprzez różnego rodzaju masaże.

Pokażę Wam prosty zestaw ćwiczeń i masaży, który przy systematyczniej pracy pomoże Wam pozbyć się niechcianych „chomików”:

1. Uśmiech z ołówkiem

2. Balonik – rybka

3. Zębowy uśmiech – zabezpieczone kurze łapki

4. Powietrzne okręgi

5. Rozmasowywanie mięśnia obniżającego kąciki ust

Wykonuj ćwiczenia codziennie, systematycznie, a na pewno niebawem zaskoczą Cię pozytywne rezultaty😉

Do dzieła!

VizagoJoga

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *