Bruzda nosowo-wargowa

Joga twarzy a bruzdy nosowo-wargowe

Jest to temat, z którym najczęściej do mnie przychodzicie. Są to linie, które biegną od kącików nosa w dół, aż do kącików ust. Mogą zacząć się już pojawiać po dwudziestym roku życia.

Powody powstawania bruzd nosowo-wargowych

Powodów powstawania bruzd nosowo-wargowych jest kilka. Np. lubiące kurczyć się mięśnie z jednej i drugiej strony nosa, powodują powstawanie bruzd w ich górnej części.

Z kolei słabnące mięśnie policzków przestają trzymać policzki na swoim miejscu i wraz z tłuszczem i nadmiarem skóry opadają – grawitacja nie jest tu naszym sprzymierzeńcem.

Ale to, co ma największy wpływ na to co, co niefajnego dzieje się na naszej twarzy, to przede wszystki złe nawyki. Jeśli przez cały dzień będziemy zaciskać szczęki, to nawet systematyczne praktykowanie jogi twarzy nie będzie tu pomocne.  Starajmy się zatem relaksować twarz, nie zaciskać szczęk, wykonywać głębokie wdechy i wydechy, to również niesamowicie rozluźnia, ale prezde wszystkim odżywia tkanki.

Joga twarzy na YouTube

W filmiku, który nagrałam specjalnie dla Was, poruszam kwestie redukowania bruzdek nosowo-wargowych za pomocą jogi twarzy. Przedstawiam gesty i ćwiczenia na poprawę niezadowalającego stanu  w dolnej częsci twarzy. Ćwiczenia i gesty mozna wykonywać również prewencyjnie, jeśloi bruzdki jeszcze się nie pojawiły Ćwiczyć należy systematycznie, codziennie. Jeśli problem z bruzdkami nosowo-wargowymi jest u Ciebie większy, głębszy – ćwicz więcej, wykonuj więcej powtórzeń. Możesz również udać się do mnie na konsultacje indywidualne lub grupowe – zobaczymy co uda się jeszcze skorygować.

Powodzenia,

VizagoJoga

P.S. Z jogą Ci do twarzy!

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *